Om Agrovis
Jakob, John og Søren overtog virksomheden d. 1. januar 2024 af Erling og Karin Christensen der var 6. generation på ejendommen. Vi startede efter sammenlagt 20 års erfaring som medlemmer af ledelsesteamet i virksomheden. Agrovis er i dag en moderne landbrugsvirksomhed med 700 malkekvæg, 680 køer til opdræt og 250 ha. planteavl. Vi afsætter vores mælk til Arla, som vi sammen med andre mælkeproducenter er ejere af. Staldene er åbne i siderne, så køerne får masser af frisk luft. De går frit rundt og malkes alle to gange i døgnet i en 2 x 24 side by side malkestald. Vi går meget op i køernes velfærd. Hver ko har en seng med helt nye madrasser, hvor liggekomfort og alle hensyn til koen er varetaget.
”Vi er et moderne landbrug med fokus på dyrevelfærd. Vi tror på, at når dyrene har det godt, så har de ansatte og landmanden det også godt. Fra kalvens fødsel og hele dens liv er den aldrig bundet. Den vil gå frit omkring og sammen med jævnaldrende veninder. Vi har en stor passion for dyrene og gør alt for, at de trives og har det godt” John, ejer
Tidligere har bedriften modtaget Tønder Kommunes CSR mærke for 2020-2021 for det medansvar, vi tager i samfundet. Det giver rigtig meget mening for os at være med til at udvikle mennesker. Vi tror på, at alle skal have mulighed for at bidrage med det, de har mulighed for, og det er en tankegang, vi har arbejdet ud fra, siden vi havde den første i fleksjob i 1994.
John Ivanov, Direktør og medejer
John har været på bedriften siden 2015.
John og Jakob har i tæt samarbejde ansvaret for den daglige drift og ledelse af medarbejdere på Agrovis. Opgaverne er praktiske gøremål i dagligdagen, optimering og planlægning af produktionen, ansættelse og ledelse af medarbejdere, indkøb og indgåelse af diverse kontrakter. Derudover er økonomi, bæredygtighed og strategisk planlægning også en stor del af hverdagen.
John og Jakob supplerer hinanden rigtig godt, hvilket giver overskud til at varetage og udvikle driften af Agrovis.
Jakob Mørk, Direktør og medejer
Jakob har været på bedriften siden 2021.
John og Jakob har i tæt samarbejde ansvaret for den daglige drift og ledelse af medarbejdere på Agrovis. Opgaverne er praktiske gøremål i dagligdagen, optimering og planlægning af produktionen, ansættelse og ledelse af medarbejdere, indkøb og indgåelse af diverse kontrakter. Derudover er økonomi, bæredygtighed og strategisk planlægning også en stor del af hverdagen.
John og Jakob supplerer hinanden rigtig godt, hvilket giver overskud til at varetage og udvikle driften af Agrovis.
Søren Stadil, Økonomiansvarlig og medejer
Søren har været tilknyttet bedriften siden 2016 og blev i 2020 formand for tidligere ejere Advisory Board. Søren har en finansiel baggrund med kompetencer inden for forretningsudvikling. Til daglig driver Søren selvstændig konsulentvirksomhed og er engageret i en række andre virksomheder.